ENDURO VS DH

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¿Y POR QUÉ NO SOMOS AMIGOS? ETERNA LUCHA ENDURO VS DH10 días . EnduBlog 1 comentario 613 Vistas

Creo que no me equivoco si digo que existe un “pique” que a nuestro entender es bastante absurdo, entre “talis-DH” y “talis-Enduro”. El Enduro es el nuevo de la familia del mountainbike, está aún con acné, encontrando su hueco en este “mundillo”, planteándose cuestiones tales como el cómo, el porqué, el cuando y hasta dónde. 

Como decía existe un pique absurdo, y es que el hermano mayor, el DH, que ya peina canas y puede contar batallitas, a veces parece que le molesta que el Enduro crezca y  busque su hueco. Los “tali-DH” esgrimen argumentos como que a lo que ahora llamamos Enduro ya existía hace años, ya se hacían rutas en las que se subía una montaña para posteriormente bajarla lo más rápido posible, y tienen toda la razón. También dicen que es la industria la que ha creado el concepto y nosotros, los consumidores, hemos caído en la trampa, también muy cierto. Pero….¿apareció el DH derrepente? Creo que no…..si no que primero nació el mountainbike entorno a los años 70, y poco a poco la industria fue perfeccionando las bicicletas para los usuarios que lo que buscaban era bajar lo más rápido posible. Por lo que todos tenemos nuestro pasado.

El Enduro le debe mucho al DH, puesto que en sus inicios siempre se decía que estaba en un punto medio entre el XC y el DH, cosa que parece clara, aunque en los últimos años se está demostrando que quienes dominan las primeras posiciones en los campeonatos y carreras de Enduro en todo el mundo son riders que provienen del DH, puesto que tienen una forma física muy buena y una técnica muy depurada. Lo queramos o no el DH y Enduro son hermanos de sangre.

Aún siendo hermanos de sangre tienen diferencias claras, y estas diferencias son las que le dan el “el derecho de existir” al Enduro:

DH

Explosividad: La prioridad es dar el máximo en un periodo corto de tiempo, no se dosifica.

Entrenamientos: En carreras está permitido entrenar varios días antes, por lo que los riders hacen muchas pasadas al circuito y se lo conocen de memoria.

Riesgo: Aún conociendo muy bien el circuito la gran velocidad que se alcanza y el querer arañar cualquier décima de segundo hacen que el rider vaya al límite.

ENDURO

* Dosificación: Se trata de bajar lo más rápido posible pero a la vez dosificando fuerzas puesto que se hace más de una bajada, normalmente más largas que en DH y además se suma las subidas a cada punto de enlace.

Entrenamientos: Este es un punto de discordia y en el que aún no hay consenso. Pero lo normal es que los riders hayan hecho una o poco más de una bajada de reconocimiento por cada una de las bajadas, por lo que el grado de improvisación es elevado.

Riesgo: Es alto, porque, aún no yendo al límite, el cansancio físico y la constante improvisación pueden jugar malas pasadas.

Y me pregunto de nuevo ¿por qué no somos amigos?¿que sentido tiene confrontar ambas modalidades?, esto no se trata de “quien la tiene más grande” si no de disfrutar de nuestra pasión, de hecho es de lo más normal  practicar ambas modalidades. Dejemos que cada disciplina tome su camino.

Rueda y deja rodar.

POR QUÉ NO SOMOS AMIGOS? ENDURO VS  LUCHA ENDURO VS DH

Creo que no me equivoco si digo que existe un “pique” que a nuestro entender es bastante absurdo, entre “talis-DH” y “talis-Enduro”. El Enduro es el nuevo de la familia del mountainbike, está aún con acné, encontrando su hueco en este “mundillo”, planteándose cuestiones tales como el cómo, el porqué, el cuando y hasta dónde. 

Como decía existe un pique absurdo, y es que el hermano mayor, el DH, que ya peina canas y puede contar batallitas, a veces parece que le molesta que el Enduro crezca y  busque su hueco. Los “tali-DH” esgrimen argumentos como que a lo que ahora llamamos Enduro ya existía hace años, ya se hacían rutas en las que se subía una montaña para posteriormente bajarla lo más rápido posible, y tienen toda la razón. También dicen que es la industria la que ha creado el concepto y nosotros, los consumidores, hemos caído en la trampa, también muy cierto. Pero….¿apareció el DH derrepente? Creo que no…..si no que primero nació el mountainbike entorno a los años 70, y poco a poco la industria fue perfeccionando las bicicletas para los usuarios que lo que buscaban era bajar lo más rápido posible. Por lo que todos tenemos nuestro pasado.

El Enduro le debe mucho al DH, puesto que en sus inicios siempre se decía que estaba en un punto medio entre el XC y el DH, cosa que parece clara, aunque en los últimos años se está demostrando que quienes dominan las primeras posiciones en los campeonatos y carreras de Enduro en todo el mundo son riders que provienen del DH, puesto que tienen una forma física muy buena y una técnica muy depurada. Lo queramos o no el DH y Enduro son hermanos de sangre.


Aún siendo hermanos de sangre tienen diferencias claras, y estas diferencias son las que le dan el “el derecho de existir” al Enduro:

DH

Explosividad: La prioridad es dar el máximo en un periodo corto de tiempo, no se dosifica.

Entrenamientos: En carreras está permitido entrenar varios días antes, por lo que los riders hacen muchas pasadas al circuito y se lo conocen de memoria.

Riesgo: Aún conociendo muy bien el circuito la gran velocidad que se alcanza y el querer arañar cualquier décima de segundo hacen que el rider vaya al límite.

ENDURO

* Dosificación: Se trata de bajar lo más rápido posible pero a la vez dosificando fuerzas puesto que se hace más de una bajada, normalmente más largas que en DH y además se suma las subidas a cada punto de enlace.

Entrenamientos: Este es un punto de discordia y en el que aún no hay consenso. Pero lo normal es que los riders hayan hecho una o poco más de una bajada de reconocimiento por cada una de las bajadas, por lo que el grado de improvisación es elevado.

Riesgo: Es alto, porque, aún no yendo al límite, el cansancio físico y la constante improvisación pueden jugar malas pasadas.

Y me pregunto de nuevo ¿por qué no somos amigos?¿que sentido tiene confrontar ambas modalidades?, esto no se trata de “quien la tiene más grande” si no de disfrutar de nuestra pasión, de hecho es de lo más normal  practicar ambas modalidades. Dejemos que cada disciplina tome su camino.

Rueda y deja rodar.

diumenge, 27 de setembre del 2015

dimarts, 22 de setembre del 2015

dilluns, 21 de setembre del 2015

CASTEJON DE SOS



Riders : Jordi M , Jordi G , Jordi R , Aurel, Marc ,Ramon , Carles , Pep , Ricard , Sada , Dani , David i Albert
Spot : Castejon de Sos
Sortida : Ha estat una de les sortides de les bones , tant per el lloc , el temps , les rutes  i sobretot per els amics   !!!!!
arribem el divendres  desprès de 4 hores de Camí  , descarregem les bicis  a l' alberg i ens anem a sopar a un bar , desprès de un munt de rialles i amb la panxa plena cap a dormir  !!!!!


L' endemà ens llevem a les 7  , esmorzem  i a les 8 comencem a pedalar  , fem  dos baixades de la ruta de castejon  express






cap a les 11 ens trobem amb el remonte per anar a fer la primera baixada anomenada la de Rabaltueras , ens pugen fins un coll on i havien unes vistes espectaculars , la baixada molt bon i llarga i sobretot per el bosc on pasabem i per la baixada de pedres on acabava per dintre el poble ESPECTACULAR !!!!!










 Dinar ràpid i agafar un altre remonte cap fer la trialera de la integral gallinero , akesta encara es mes bona i sobretot el tram del mig ke es espectacular  !!!!!!











ha estat un cap de setmana FULLLLLLLL !!!!!!!!!

mes fotos  https://picasaweb.google.com/118107934780404894254/CastejonDeSos03

dijous, 17 de setembre del 2015

ADAM RAGA FITXA PER TRS , EKIP JORDI TARRES

Adam Raga se va a TRS junto a Jordi Tarrés… O mejor dicho, ¡vuelve! En 1999, el siete veces campeón del Mundo de Trial fichó a unos jovencísimos Adam Raga, Albert Cabestany y Marc Freixa para el equipo de Gas GasFactory. Así, el atleta de Red Bull que este año ha finalizado subcampeón del Mundo, vuelve a tener a su mentor en un equipo.
Tras el cierre del equipo de competición de Gas Gas, Adam Raga tuvo que buscar sponsors a mitad de temporada y así ha podido continuar en la competición. De esta forma, el fichaje de Raga por TRS hace que el catalán pueda continuar un año más demostrando su espectacular pilotaje. 

dimarts, 15 de setembre del 2015

diumenge, 13 de setembre del 2015

UNA SORTIDA 10 !!!! - COLL DE PAL, TOSSA D' ALP , BAGA



Riders: David , Carles , Joan ,  Pep , Jordi ,  Marc , Lluis , Nyacu i Albert
Sopt  : Coll de Pal
Sortida : Deixem un cotxe a baga i   amb els altres cap a Coll de Pal, un cop allà dalt , molta boira i fred  , però si volem fer la ruta no keda mes remei ke comença a pujar ,  sort del gps , perquè pujar  de Coll de Pal fins a Tossa d' Alp  amb boira i sensa veure  gaire be res, es estat imposible !!!! un cop a dalt a Tossa d' alp  xops per la boira  , anem a fer un cafe i esmorzar al refugi ,  al sortir comença a sortir una mica el sol  tot fa intuir ke el dia serà dels bons , fem la foto  i cap avall


 La primera sorpresa es ke un cop fem la primera parada  el David  amb comenta ke porto la motxilla oberta , miro hi he perdut el movil !!!!, no keda mes remei ke tornar enrera  a peu i mirar si el trobo i voila , el trobo allà on hem fet la foto .cap avll  i tornem a baixar a tope , durant akesta estona la boira ja ha marxat i les vistes son espectaculars !!!!!





  Amen baixant i cada vegada es millor , el terreny moll amb arrels i pedres , es tenia ke anar amb molta cura pero tot plegat espectacular !!!!!

  UNA SORTIDA ESPECTACULAR   FULLLLLL!!!!!! !!!!!!!!





EL MEU PRIMER 4000 !!!!! EL GRAN PARAISO DE 4061 M AMB EN JORDI S !!!!!






  Tot i ke les previsions no pintaven gaire be,  varem decidir marxar , hi havia una finestra de bon temps en divendres i així va ser ,varem tindre un dia espectacular !!!!!
  El dimecres (un dia mes tard del previst )  agafem la furgo i cap a Itàlia , cap el poble de Pont , un poblet molt petit  ke es des de on comença el camí cap el refugi de vitorio emanuelle a 2735 mts d' alçada .





  Fem nit a Vasavarenche i l' endemà carregem la motxilla i cap al refugi de Vitorio Emanuelle  , al cap de un parell d' hores ja el veiem ,






Es un refugi gran, hi caben unes 150 persones , però la veritat es ke estava molt be , també el menja es molt bo  , varem descansar tota la tarda , ja ke el temps no estava molt clar , també varem trobar a una colla d catalans de Lleida amb ki varem estar xerrant  , sopar i a dormir molt aviat ke l' endemà ens tenim ke aixecar a les 4 !!!!






  Ja en el refugi ens deien ke el camí normal no es aconsella ble pujar perke esta el glaciar ple d'eskerdes i ke tenim ke pujar per un altre camí ke no en te tantes 





  Al cap d' un parell d' hores arribem al glaciar i menys ke no tenia eskerdes !!!!! son grans i molt fondes !!!! ens encordem i anem seguint la  traça del primers ke han passat abans ke nosaltres  , amb molta cura anem avançant i arribem a un lloc amb unes vistes espectaculars , també s' aixecat el sol i sembla ke farà un dia espectacular  !!!!





  Ja en fet la meitat de la pujada i comencem a veure el cim del gran paradiso , cada vegada fa mes fred i es mes dret , però ja no hi ha eskerdes i pugem per la cresta  del lateral  , fins arribar a una eskerda molt gran ke per pasar–la ens fa falta una escala ke ja esta instal·lada ,






  Cap a els últims metres es el lloc mes complicat de tot el recorregut , però encara si torna mes per culpa dels guies ke t ' acaben estresant  perke ho volen fer tot molt ràpid i no respecten els torns de pas  . El cim es molt petit on hi ha una verge i nomes hi caben un parell de persones com a molt !!!!




  JA HEM FET CIM !!!!!!!!   ara toca la tornada !!!!  el dia continua espectacular i ja aprofitem per gaudir de les vistes i fer alguna foto mes






  La tornada ja ens ho agafem amb mes calma , mengem una mica i anem tornant  ,  un cop al refugi , agafem els trastos , un parell de cerveses !!!! i cap avall , molt contens de com anat tot !!!!!!




  Ara si ke després d' akesta parada començo a notar ke les cames cansades i el genoll amb comença a fer dolor , havia fet un mal gest baixant  abans d' arribar al refugi ,  però no keda altre ke anar cap avall a la furgo , allà ja podrem descansar !!!!!




  Jo amb dolor al genoll i en Jordi amb mules als peus ,arribem a Pont on tenim la furgo ,  MOLT CONTENTS PER TAMBÉ CANSATS  !!!!!!  anem a la riera a refrescar–nos una mica  i cap a un bar a fer una altre birra , sopem  i a dormir un altre cop a la furgo , ke l' endemà ja tornem cap a casa !!!!!



mes fotos https://picasaweb.google.com/118107934780404894254/GRANPARADISO

  Ha estat una sortida  espectacular  , amb en Jordi ens hem portat de P.M  ,  el paisatge , la gent , la natura , el temps ke ens ha fet , si tingues ke posar un pero , nomes seria per  els guies i ke akestes alçades son  un altre nivell   i per el cual si volem fer mes sortides ens tindrem ke prepara mes  de cara l' any ke be ,  FULLLLLLLL !!!!!!!!!