EL MEU PRIMER 4000 !!!!! EL GRAN PARAISO DE 4061 M AMB EN JORDI S !!!!!

Tot i ke les previsions no pintaven gaire be,  varem decidir marxar , hi havia una finestra de bon temps en divendres i així va ser ,varem tindre un dia espectacular !!!!!
  El dimecres (un dia mes tard del previst )  agafem la furgo i cap a Itàlia , cap el poble de Pont , un poblet molt petit  ke es des de on comença el camí cap el refugi de vitorio emanuelle a 2735 mts d' alçada .

Fem nit a Vasavarenche i l' endemà carregem la motxilla i cap al refugi de Vitorio Emanuelle  , al cap de un parell d' hores ja el veiem ,

Es un refugi gran, hi caben unes 150 persones , però la veritat es ke estava molt be , també el menja es molt bo  , varem descansar tota la tarda , ja ke el temps no estava molt clar , també varem trobar a una colla d catalans de Lleida amb ki varem estar xerrant  , sopar i a dormir molt aviat ke l' endemà ens tenim ke aixecar a les 4 !!!!

Ja en el refugi ens deien ke el camí normal no es aconsella ble pujar perke esta el glaciar ple d'eskerdes i ke tenim ke pujar per un altre camí ke no en te tantes

Al cap d' un parell d' hores arribem al glaciar i menys ke no tenia eskerdes !!!!! son grans i molt fondes !!!! ens encordem i anem seguint la  traça del primers ke han passat abans ke nosaltres  , amb molta cura anem avançant i arribem a un lloc amb unes vistes espectaculars , també s' aixecat el sol i sembla ke farà un dia espectacular  !!!!

Ja en fet la meitat de la pujada i comencem a veure el cim del gran paradiso , cada vegada fa mes fred i es mes dret , però ja no hi ha eskerdes i pugem per la cresta  del lateral  , fins arribar a una eskerda molt gran ke per pasar–la ens fa falta una escala ke ja esta instal·lada ,

Cap a els últims metres es el lloc mes complicat de tot el recorregut , però encara si torna mes per culpa dels guies ke t ' acaben estresant  perke ho volen fer tot molt ràpid i no respecten els torns de pas  . El cim es molt petit on hi ha una verge i nomes hi caben un parell de persones com a molt !!!!

JA HEM FET CIM !!!!!!!!   ara toca la tornada !!!!  el dia continua espectacular i ja aprofitem per gaudir de les vistes i fer alguna foto mes

La tornada ja ens ho agafem amb mes calma , mengem una mica i anem tornant  ,  un cop al refugi , agafem els trastos , un parell de cerveses !!!! i cap avall , molt contens de com anat tot !!!!!!

Ara si ke després d' akesta parada començo a notar ke les cames cansades i el genoll amb comença a fer dolor , havia fet un mal gest baixant  abans d' arribar al refugi ,  però no keda altre ke anar cap avall a la furgo , allà ja podrem descansar !!!!!

Jo amb dolor al genoll i en Jordi amb mules als peus ,arribem a Pont on tenim la furgo ,  MOLT CONTENTS PER TAMBÉ CANSATS  !!!!!!  anem a la riera a refrescar–nos una mica  i cap a un bar a fer una altre birra , sopem  i a dormir un altre cop a la furgo , ke l' endemà ja tornem cap a casa !!!!!

mes fotos https://picasaweb.google.com/118107934780404894254/GRANPARADISO

Ha estat una sortida  espectacular  , amb en Jordi ens hem portat de P.M  ,  el paisatge , la gent , la natura , el temps ke ens ha fet , si tingues ke posar un pero , nomes seria per  els guies i ke akestes alçades son  un altre nivell   i per el cual si volem fer mes sortides ens tindrem ke prepara mes  de cara l' any ke be ,  FULLLLLLLL !!!!!!!!!